Klänning från Topaz i Katrineholm.

Nu ska jag faktiskt göra lite smygreklam. Hade sett på någons FB-sida en tjej som provade kläder hon säljer i sin butik i grannbyn.
Och dotterns bröllop låg någon vecka framför mej och jag hade skickat efter och skickat tillbaka en massa klänningar ( vilket är väldigt enkel från Zalando ;) Men en regnig Lördag for vi alltså dit och jag hade nästan kunnat handla ihjäl mej i den affären. Men köpte bara klänningen, en lila tunika/klänning ala Gudrun Sjöden i organic cotton och rena färger, en superfin topp, och en mycket annorlunda silvrig virkad sjal med ärm. Fick en liten vit söt väska i form av en ros på köpet, är ju gift med en lite försiktig prutare.

Dagen innan bröllopet provar jag så jag fick på mej den igen, och märker då att brevid fickan på ena sidan är det sytt för snävt, så det var någon cm trasigt där, och fick också se några småhål på den fram också. Jag fotade det hela och kollade sedan in dom klänningarna jag köpt på mej ( 3 st) och sa nix jag vill ha den trasiga. Satte den lilla väskan över fickan och resten var det ingen som såg.

Några dagar efter bröllopet skickade jag pm på fb till Susanne på Topaz. Och hon svarar att det är bara att reklamera eller så skulle vi sy. Vi bollade lite men till sist säjer hon att hon ålar sig i den mindre storleken som finns kvar i butiken( hon hade sin dotters bröllop den Lördagen) och skickar mej den som hon hängt till sig.
Oj vilken vänlig gest..var väldigt impad. Frågade om jag skulle skicka min och vart, äh sa hon strunt i det. Så nu har jag 2 st, ok den ena är lite trasig och jag är inte bra på att sy ,om det ens går, men visst var det väl en underbar handling.
Dagen efter kom den nya och hon har garanterat mej som stamkund för all framtid.





Fotografierna gör inte färgerna rättvisa, den är mer knallig i färgerna. Och man får en mycket fin silhuett i den.


Kommentarer

Populära inlägg