Mina hönor och lat rabarberpaj.

Min tupp mår inte bra, letar på blocket efter ny men hittar ingen, om jag inte vill ta mej upp till norrland.
Har en höna också som borde få sluta sina dagar, men utan dom har jag ju 22 hönor som vill ha en karl i huset. Hittade nyss en äggömma på 8 st ägg som mina 2 Åsbohönor lagt så fint under en pressening, dom gjorde likadant förra året så jag höllt utkik imorse då jag släppte ut dom. Den ena tog en liten runda och sen pep hon iväg bakom hönsgården snabbt som bara den. Och hela den grejen är ju helt i onödan eftersom tuppen inte har befruktat dom, är ju bara tomme...konstigt ord vad fick jag det ifrån. 
Annars har jag 3 Sussex, 2 gammelsvensk dvärg,1 dv. Kockin,3 stora Brahma, 2 Gotlandshönor,1 Faverolle,3 vanliga vita,2 grönvärpare,2 Appenzeller,2 Åsbo,tuppkraken och 3 karlssonsblandning typ. Uppgraderar mej tuppen och hönan har nu fått sluta sina dagar.
.

Gjorde ett recept på en lat rabarberpaj från Buffe tidningen fr Ica här kommer receptet.
Lägg 4hg skivad rabarber i form och blanda i 1 msk potatismjöl
Fördela 1 dl socker över
ovanpå det 1 dl vetemjöl(tar nog hälften jag nästa gång)
och på det 1 dl havregryn
Riv sen över 50g vit blockchoklad
Hyvla sen över 75g kallt smör.
Måste göras i denna ordning
In i 200g ugn i ca 20 min(i min lite längre)
Går lika bra med glass som vaniljsås till.


Kommentarer

Populära inlägg