Ny tupp.

Är så glad fast gladare är nog hönsen, hittade en tupp på Alternativ.nu och det var bara ca 1 mil från mej.
Sonhustrun körde och jag var kartläsare(inte för att vi hade nån karta)och mobilnr till tjejen jag skulle köpa av låg kvar hemma, så vi körde ett par repor i onödan, men farmors gull fick iaf sova en stund.
Har sån tur att det just vart en Sussex ljus Columbia, jag har ju 3 sådana hönor redan.
Detta är en av hans blivande fruar. 
Problemet är ju bara att han bara är ca 4 mån och kanske ev sagt kuckeliku 1 gång.Ett karlämne helt enkelt.
Han ser lite skrämd där ute nu men blir snart varm i kläderna.
Jag tiggde också till mej ett Maranägg tror det var hennes första, ett chokladbrunt vackert.
Har nu pillat in det under min dvärg Kockin som legat ett par dagar på ett trä-ägg. Får se hur det går med det, troligen är det tomt men värt ett försök iaf.

Kommentarer

Populära inlägg