Dagen som idag är ett minne blott...



Det var starten på dagen 7,00




Sen blev det surdegsbak, till vänster en vetesur med olivolja och rosmarinflingsalt.
Till höger en rågsur med kummin, jag föredrar det.
Det jäser med lite mjöl över natten och görs sen i ordning men lite löst och står sen några timmar till, därefter vänder jag bara ner dom på plåtar och gräddar. Och det är därför dom ser ut som skit, men smakar ljuvligt. Har använt min termometer för sista gången, för jag dunkade ner den i golvet. Men kör det vita till 95 och det mörka till 97, blir perfekt.



Styrde maken mot Ica Maxi idag, där handlar vi nästan aldrig, han misstänkte direkt att det var nåt.
Och så var det ju, behövde ett nytt underlack. Nu hoppas jag att Isadora´s second nail ska vara bra.
Sprang på Max F och Dependet på rea:)


Därefter hämtade jag paket på Ica, trodde det var lack från ett byte. Men det var det ena paketet från iHerb, som bara tog 12 dagar på sig hit, skickade ju efter båda 2 samtidigt.
Undrar när det andra kommer. Lite undrande över posten över lag faktiskt, för lacken jag köpt från Fb-gruppen har tagit en hel vecka på sig nu, ett vanligt brev...vad gör dom på posten???

Kommentarer

Populära inlägg