Tvål aroma mist.

Aroma mist pink cotton candy. Som är en dupe av Aquolinas Pink sugar.
Är lite kluven här, hade ju tänk lägga ner syntetisk parfym, men vet nu efter lite mailande med Anna på Tvål, att som hon själv skriver: Vi använder doftoljor, så det är inte parfymer, men de kallas så enligt INCI. Men en del doftoljor är syntetiskt framställda, många dofter som blåbär, jordgubb etc kan man inte få fram på naturlig väg. Men eftersom de är oljor och inte alkoholbaserade så är de mycket mildare både för hud och näsa. Och de är alla phtalat-fria!

Tänker ändå att den är lite bättre än "vanlig" parfym.

Eftersom jag även har Pink Sugar, så var jag ju lite för van vid doften.
När jag en gång gick förbi ett par kollegor så sa en av dom, när jag bar parfymen att jag luktade som en bakelse eller ett konditori.
Doften passar absolut inte alla och jag önskar att Tvål gör en till mist(minst) kanske med den nya doften dom nu håller på med Äpple eller kanske Ingefäran som dom har i lotion, den doftade mycket milt. Jag själv är lite less på det riktigt söta, önskar lite friskare, kanske citrongräs...vad vet jag.
Men nu ska jag tillägga att jag använt den ist för parfym nästan sen dag 1 och jag gillar den riktigt mycket. Den är lite softare än Pink sugar.

Kommentarer

Populära inlägg