Paket från Bodystore igen.

Chiafrö, Holistic Selen, ärtprotein, Pau DÀrco te och Hampa proteinpulver.
Sitter och sippar på tet nu och det var inte så otäckt som jag trott, lite beskt kanske, annars lite grann som Chaga. Det ska ju vara så nyttigt och bra mot Candida överskott och mycket annat. Testade  någon msk av ärtproteinet och hampan i min gröna morgondrink och det vart också helt ok. Chian kan jag ju sen förr, men Selen har jag inte ätit på länge om än någonsin. Och att våra jordar är utarmade på snart all näring det vet man ju och Selen ska tydligen vara en av dom mineraler vi då får i oss alldeles för lite av.
För att få i sig dagsbehovet av Selen ska man tex äta:1kokt ägg,  100g stekt lax, 2 glas mjölk och 2 dl yoghurt. Jag äter ju inget av det så tänkte att jag skulle äta lite tillskott över vintern.

Kommentarer

Populära inlägg