Ett miserabelt försök.

Först ett lager essie underlack, sedan såg jag på youtube att man kunde stämpla på olikfärgade lack på nageln. Så jag duttade olika färger på en plastbit och stämplade sen på det  på nageln, lät det torka och stämplade sedan på med svart mönster, och ni ser ju...inte bra.
Och min höger= min jobbar hand som jag tyvärr tillåter mej att knapra nagelband på och som just nu har stubbnaglar.
Förstår ju nu hur man ska göra tex så måste man nog späda ut dom färgade lacken med ett topplack och sedan inte sämpla ett så tätt mönster kanske. Vi gör snart ett nytt försök.
Oh vad jag velar om att visa det här, borde inte kanske, men så tänker jag att jag bloggar inte för att visa upp en perfekt bild av mej själv, utan precis så som jag faktiskt är irl (i riktiga livet på svenska.)


Gjorde några försök att hitta bra stämplingslack bland mina vanliga, men inte var det många som funkade inte. Här på tummen är det ett mörkbrunt essie som funkade ok.
Ber om ursäkt för alla läbbiga skinnslamsor runt nagelbanden.

Kommentarer

Populära inlägg